donderdag 13 augustus 2015

Borisdag

Hey! Ik had gisteren een Borisdagje gehad met Boris natuurlijk. Boris en ik hadden een leuke dag. We begonnen de dag met een lekkere lange wandeling.




Nadat Boris en ik een terug kwamen van de wandeling, zette ik één voet in de richting van de achterdeur en daar ging Boris. Hij wist wat we gingen doen. Spelen!


Boris vond het alleen een beetje moeilijk kiezen welk speeltje hij wilde. Dus heb ik maar voor hem gekozen. Het werd de kong, dat is dat zwarte voorwerp in het rode bakje.




Maar Boris kennende werd hij snel moe en ging hij liggen. Boris is Boris niet als hij dan niet gek gaat doen. Kijk zelf maar.



Toen Boris echt te moe werd, wat hij overigens niet wilde laten merken, zijn we naar binnen gegaan. Ik had wat gedronken en Boris had een ijsklontje gekregen van mij. Op een warme dag vinden honden, in ieder geval mijn hond wel, een ijsklontje heel lekker. Als ze dat niet lekker vinden, is zwemmen ook een goed idee. Ik liet Boris gisteren ook zwemmen, maar eerst hadden we nog een paar kunstjes geoefend en nog wat gespeeld.





Zigzaggen tussen mijn benen

draaien

opzitten
Daarna werd het wel erg warm en heb ik Boris laten zwemmen. Zodra hij het water zag wou hij er meteen inspringen, maar op het laatste moment bleef hij toch nog even aarzelen.
Doet ie het, of doet ie het niet?
Maar zodra ik een tak in het water gooide, sprong hij erin.





Als Boris uit het water komt, heeft hij altijd een soort van ritueel. Hij schudt zich eerst flink uit en gaat daarna door het gras rollen. Als hij daar dan mee klaar is, gaat hij half in het water staan en wacht tot ik de stok weer in het water gooi.



Op een gegeven moment vond ik het wel genoeg geweest en liepen we weer naar huis. Toen we thuis waren bleef ik met Boris in de tuin, af en toe een bal weggooiend zodat hij kon opdrogen en toch plezier had. Naarmate Boris droger werd, zijn we in de auto gesprongen en naar een hondenloslaatstrook gereden. Boris vond het daar super leuk. 






Boris en ik sloten de dag af met een tochtje naar de friettent fietsen om friet te halen. Het was een geslaagde dag en Boris en ik gaan het ook zeker vaker doen. Tot de volgende keer!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten